Je wordt in de ATS standaard al door 8 plofkussens omgeven. Dat zijn de gebruikelijke frontale en laterale exemplaren en gordijnairbags, aangevuld met exemplaren die de knieën van de voorste inzittenden weg houden van de harde onderzijde van de boordplank. In een apart pakket kan je dan ook nog eens zijdelingse airbags verkrijgen voor de achterbank. Dat alles komt natuurlijk bovenop driepuntsgordels op alle plaatsen en een elektronisch arsenaal dat stabiliteits- en tractiecontrole omvat.
Cadillac biedt echter haast net zo veel snufjes aan als de beste Europese producten, al vind je die in tegenstelling tot de opsomming in de vorige alinea niet op de instapversies. De ATS kan voorzien zijn van een adaptieve, zelf remmende snelheidsregelaar, heeft een systeem dat de remmen induikt als een ongeval onvermijdelijk wordt, scant achteraan de auto voor dwarsverkeer als je een parkeerplaats uitrijdt. Camera's produceren ten slotte ook nog een waarschuwing als je een auto in je dode hoek hebt zitten of per ongeluk van je rijstrook afwijkt. Je vindt dat allemaal in pakketten die minimaal € 835 en maximaal € 3.600 kosten.