Honda CR-V 2.2 CDTI Veiligheid

Honda CR-V 2.2 CDTI
Bekijk 23 foto's
Door: BV 20-10-2012

Kreukelzones zijn inmiddels zo vanzelfsprekend geworden (om nog maar te zwijgen van verplichting) dat we ze hier niet meer vermelden. En eigenlijk kunnen we hetzelfde zeggen over driepuntsgordels op alle zitplaatsen, de aanwezigheid van zes airbags en standaard stabiliteitscontrole. En natuurlijk heeft de CR-V dat ook allemaal. De middelste driepuntsgordel komt overigens uit het dak en niet uit de zetel en da's een onhandig systeem. Wel weer stevig meegenomen is het feit dat de stabiliteitscontrole ook een slingerende aanhangwagen herkent en stabiliseert. De ESP-module is overigens ook aangedikt met een noodremhulp. Stip je de radargestuurde snelheidsregelaar aan, dan bedient het systeem ook de remmen als het de veiligheidsafstand te snel ziet inkrimpen.
De elektrische stuurbekrachtiging van de CR-V houdt ook een oogje in het zeil en stuurt zonder medeweten van de bestuurder bij als de auto tijdens het remmen van koers verandert en wijzigt zelfs de stuurhoek als onder- of overstuur wordt gedetecteerd. Een nog jonge evolutie die de automarkt echter in sneltempo verovert en waar we niet wil van zijn.

Geef commentaar
comments by Disqus