Welzijn boven alles. Met die gedachte in het achterhoofd heeft het merk samen met Bosch een voertuigstabiliteitssysteem ontwikkeld, kortweg VSS, dat in combinatie met ABS, ESP, tractiecontrole en het befaamde Y-ontwerp voor een veiliger weggedrag zorgt. BRP won er in 2010 zelfs een prijs mee. De stabiliteitscontrole vergelijkt de gewenste richting met de wenselijke richting via de positie van het stuur en de gashendel, en wanneer blijkt dat die niet overeenkomen zal het toerental zakken en/of vertraagt het systeem de wielen afzonderlijk. Dat eerste gebeurt ook wanneer het achterwiel grip verliest en de tractiecontrole groen licht krijgt. ABS met geïntegreerde wielsensoren zorgt op haar beurt voor een remafstand die korter is dan die van de meeste auto's. Het remsysteem wordt overigens enkel met de rechtervoet bediend en werkt op alle wielen tegelijkertijd. Wie vreest voor diefstal kunnen we geruststellen; de Spyder Roadster vertrekt niet zonder een unieke, elektronische sleutel.
Geef commentaar
comments by Disqus