Los van het gegoochel met asymmetrisch opgestelde deuren, kan je evenmin stellen dat de Veloster behoudend is vormgegeven. Ook het standaardexemplaar is al gezegend met bolle wielkasten, een schuine achterruit en assertief vormgegeven bumperschilden. De verschillen met de Turbo zijn dan ook niet levensgroot. De grille en voorbumper zijn hertekend, terwijl in diezelfde panelen aan de achterzijde plaats is gevonden voor andere uitlaatspruitstukken en anders ingewerkte mistlichten. Door die laatste ziet de Veloster er breder uit, maar het scheelt nauwelijks enkele millimeters.
Het profiel profiteert van gewijzigde zijschorten, een vleugel die zich boven de achterruit nestelt en groter, specifiek 18-duims lichtmetaal. Aardigheidjes die Hyundai graag in een speciale verf zet. Letterlijk, want in ruil voor een democratische meerprijs van € 700 lakt het bedrijf de Veloster Turbo (en alleen de Turbo) in één van twee matte laktinten.