Niet helemaal onterecht wordt de 6-reeks ervan beschuldigd ietwat patserig over te komen, maar daar heeft de Gran Coupé minder last van. De verklaring hiervoor schuilt in een ongewone hoek. Naast een setje bijkomende portieren gingen de wielbasis en de totale lengte er met 11cm op vooruit, met voordelige gevolgen voor de binnenruimte. Uit ondervinding kunnen we stellen dat de coupé en cabrio achterin enkel acrobaten kunnen plezieren. Anderzijds valt de 6 nu zachter op het oog. In die mate zelfs dat we kunnen spreken van een ranke verschijning die amper doet vermoeden dat er ook andere configuraties tot de mogelijkheden behoren. En dat mogen ze in München gerust als een compliment beschouwen.
De lange 6-reeks meet ruim 5m, is bijna 1,9m breed en heeft de laagste daklijn van het trio 5, 6 en 7. Daar waar de eerst- en laatstgenoemde slechts 7mm verschil laten optekenen, wijkt de middenmoot iets forser af. Van de grond gemeten komen we op 1,39m, een verschil van minstens 7cm. De koffer slikt 460 liter en met de achterbank neer komt er tot 1.265 liter vrij, al stelt onze Gran Coupé het in tegenstelling tot de Audi A7 met een minder praktische vierde deur. De laadopening had wat lager gemogen, maar we moeten de eerste nog tegenkomen die daar ook effectief van wakker ligt.