De verkoper stelt je voor een verscheurende keuze: Twee zitjes achteraan met bruikbare tussenrails of een gewone achterbank met plaats voor drie, afhangende van. Wij kiezen de praktische oplossing. En hoewel 'met de kinderen naar zee' geen compleet onzinnige stelling meer is, blijft de cabine uitermate herkenbaar als een Mini-interieur. Het ontbreken van bekerhouders achterin noteren we wel als een pijnpuntje - de lederen plunje, toch goed € 1.790 waard, verdient beter.
Een hoop geslaagde retrotrekken even buiten beschouwing gelaten, zijn we nog steeds niet helemaal mee met de middenconsole. We wijzen dan vooral in de richting van de immense snelheidsmeter die z'n nut amper bewijst. Op ergonomisch vlak zou het allemaal nog wat beter kunnen en de bedieningselementen zijn lang niet altijd even logisch geplaatst. Zelfs de deurhendels, die vooral knap en niet per se praktisch dienden te zijn, doen hier aan mee. En als we dan toch op dreef zijn: de materiaalkeuze schermt (nog steeds) met het imago. Zeer jammer, want het geheel is hipper dan hip, van de sfeerverlichting tot de handrem. En ja, we vinden het ondanks de kritiek toch nog fijn vertoeven.
In de multimediahoek treffen we een Wired-pakket (€ 2.065) bestaande uit stembediening, bluetooth voor de mobiele telefoon, een aangepaste radioset, Mini Connected, navigatie en een USB-ingang. Wel inbegrepen: sportzetels vooraan die een bovenmaatse rijhouding maar niet alle steun bieden, elektronische airco en een kleine, centrale armsteun.