De structuur van de 6-Reeks, die net als de Fünfer is afgeleid van het nieuwe, modulaire platform dat debuteerde in de 7-Reeks, is reeds bijzonder stijf. Voor de cabrio werd ze natuurlijk nog extra verstevigd, met name ter hoogte van de voorruit en achter de achterbank. Behalve gordels met spanners op alle vier de zitplaatsen en de gebruikelijke selectie airbags (uiteraard zonder de gordijnairbag) is de 6 Cabrio ook nog voorzien van actieve rolbeugels die bij een dreigende koprol achter de hoofden van de inzittenden achteraan tevoorschijn schieten. Hebben we van horen zeggen. ABS is vanzelfsprekend van de partij, net als alle andere driegeletterde engeltjes. Elektronische waakhonden die, door de aanwezigheid van BMW's intelligente vierwielaandrijfsysteem xDrive, weliswaar vaak werkloos blijken in de praktijk.
Tot zover de standaarduitrusting, tijd voor wat uitbreidingen. Traditiegetrouw biedt de optielijst nog een hele hoop interessant en mogelijk levensreddend materiaal. Zoals meedraaiende koplampen, maar ook een rijstrookassistent, nachtvisie, LED verlichting, een snelheidsregelaar met radar en ga zo maar door. Vooral die laatste is erg interessant, want buiten het netjes laten volgen van je voorligger, kan het systeem de 6 ook helemaal tot stilstand dwingen én zelfs opnieuw laten vertrekken - in de file bijvoorbeeld, of aan het stoplicht. In combinatie met de standaard achttrapsautomaat hoef je dan enkel nog te sturen. Wel opletten dat je het rijden zo niet verleert ...