Bij wagens als de 6 hoor je niet meer van instapversies te spreken. En mag het dus niet verrassen dat de basisuitrusting behoorlijk te noemen valt. Een alarmsysteem, windscherm en verwarmde voorzetels zijn altijd standaard. Er kan zelfs voor iedereen een navigatiesysteem met stembediening en bluetooth vanaf. Wat niet wil zeggen dat het daarbij hoeft te blijven natuurlijk; daarvoor staan er teveel interessante hebbedingetjes en exquise aankledingsmogelijkheden in de optielijst. Zoals het formidabele head-up display bijvoorbeeld, maar ook de met leder beklede boordplank en het lederen interieur met contrasterende stiksels mogen er zeker zijn. En zo kost het weinig moeite om de basisprijs van € 97.050 vlotjes met enkele tienduizenden euro's aan te laten dikken.
Tot nader order blijft het vrij makkelijk om de verschillende reeksen binnen de BMW portfolio uiterlijk uit elkaar te houden, maar aan de binnenkant kiest het merk meer en meer voor één globale aanpak. Zo staat het brede multifunctionele scherm centraal bovenop de boordplank, voelt de black panel tellerpartij onmiddellijk vertrouwd aan en vinden we blindelings de iDrive bedieningsknop op de middentunnel terug. Toch blijft de 6, schatplichtig aan zijn ietwat excentrieke inborst, voldoende anders dan de anderen. Vooral dan door de aanwezigheid van die erg forse middentunnel, die op zijn beurt overgaat in een al even massieve middenconsole. Zoals in alle BMW's staat de bestuurder centraal en meer nog dan in de andere merkbroeders, werd de boordplank nadrukkelijk naar de menner gedraaid.
Naast een voortreffelijke, ruim bemeten rijpositie en prima steunend zitmeubilair vooraan, scoort de 6 cabrio tevens hoge ogen op het vlak van geluidswering. De tijd dat een stoffen dak garant stond voor een hoop herrie op de autobaan, ligt gelukkig al even achter ons. Meer zelfs, BMW zag die auditieve rust indachtig zijn kans schoon om de dieselroffel van de zescilinder auditief te reproduceren - en in één ruk wat bij te werken - via de geluidsinstallatie, zodat je niets van het spektakel hoeft te missen. Waar we dan weer minder over te spreken zijn, is het plaatsaanbod achterin. Voor een wagen die op een haar na vijf meter op het meetlint aantikt, is de beenruimte voor de achterpassagiers bedroevend krap bemeten. Door de diepe zit hebben zelfs kinderen het er niet voor mekaar: de hoge gordellijn hindert het zicht naar buiten en het lange zitvlak laat ze niet toe de beentjes te plooien. Een volwaardige vierzitter mogen we deze 6 cabrio dan ook eigenlijk niet noemen.