Géén rood-blauw stiksel in het met leder beklede sportstuur, M-versnellingspook of in Alcantara gehuld zitmeubilair hier. Wél een sierlijst op de dorpel en de M-driekleur in de specifieke stof (die wel erg degelijk aanvoelt) met blauwe accenten. Aluminium is de overheersende tint voor de stijldetails maar BMW vond het absoluut nodig om er ook nog wat blauw in te steken. Had wat ons betreft niet gemoeten.
Voor een gedetailleerd oordeel van de binneninrichting van de 1 verwijzen we graag naar een van onze talrijke testen van vorige motorversies. De M135i is identiek en dus is het oordeel dat ook. Alleen deze driedeursversie is voor ons nieuw - met merkbaar grotere portieren en een vanzelfsprekend meer gekunstelde toegang tot de achterbank. Dat laatste valt overigens erg goed mee - de opening die BMW wist te creëren tussen de rugleuning van de teruggeklapte voorzetel en de achteruitgeschoven B-stijl is best ruim. De achterbank is er nog steeds in een versie voor 2 of 3 inzittenden, maar omdat die eerste weinig of geen comfort toevoegt, adviseren we er voor de laatste optie te gaan.
De koffer is tegenwoordig ook wat ruimer met 360l inhoud. Maar ook dat weten we al van bij de generatiewissel.