Veel Amerikaanser dan dit kan niet. Letterlijk, want de Muscle Car is niet alleen een uitvinding van de Yanks uit de tweede helft van de vijftiger jaren, het is ook de enige auto met dit label op die in ons land via een officiële importeur te koop is. Ford laat zich nog steeds niet verleiden om de Mustang in de catalogus op te nemen en de Dodge Challenger is na de overname door Fiat samen met het ganse merk uit de Belgische verkoopstabellen verdwenen. Los daarvan zijn alle bovenstaande benzineslurpers wel gewoon via het ‘grijze' importnetwerk verkrijgbaar. Op de prijzen zit daar nogal wat variatie dus we beperken ons hier gewoon tot de catalogusprijzen van de Camaro. Die is er al vanaf € 39.500. Alleen de 6,2l grote V8 komt naar ons land en voor dit bedrag wordt die gecombineerd met een handbediende zesbak. Een automaat met even veel versnellingen kost exact € 2.000 meer. Een dakloze versie bestaat ook, vanaf € 44.500 en met exact dezelfde toeslag voor een versie die zelf de versnelling kiest.
Deze specifieke testuitvoering heeft nog 45th anniversary-badges en een specifieke striping maar gezien die inmiddels niet meer leverbaar is, heeft het weinig zin daarover door te bomen. Maar je kan het met de verschillende stickerpakketten hoe dan ook benaderen als je dat al zou willen. De uitrusting zelf is overigens compleet met onder meer een airco en een elektrisch verstelbaar lederen interieur. En met minimaal 400pk (automaat) onder het gaspedaal is de Camaro dan ook een regelrecht koopje. De enige smet op het blazoen is de noodzaak om € 165 uit te dissen voor de wettelijke kit (wel meteen in combinatie met een mattenset).