We laten het oranjegekke exemplaar voor wat het is en tellen € 420 voor grijze metaalglanslak. Onze testauto is niet uitgerust met de opvallende carrosseriekit (€ 1.350), maar daar zijn we allerminst rouwig om. Enerzijds draaien de markante stickers al voldoende hoofden, anderzijds zou een knoert van een achtervleugel de positieve indrukken wellicht kunnen temperen. Of toch die van onze naasten. Van een imposante verschijning kunnnen we amper spreken, met 4,24m lengte en nog geen 1,80m in de breedte blijft deze coupé eentje van de compacte soort.
De vormgeving werd geïnspireerd op die van de illustere 2000GT, ooit nog bevriend met James Bond en tegenwoordig berucht om de hoge marktwaarde. De bijna dramatische bi-xenonkijkers met LED-materie worden optisch versterkt door het scherpe lijnenspel, terwijl het profiel gespaard blijft van gevlamde oppervlakken of andere eigenaardigheden. Enige frivoliteiten worden verzorgd door het 'boxerlogo' bovenaan de flanken en verfijnde 17" wielen, met een bescheiden maatje 215 voor het rubber.
Achteraan gaan de diffuser en vuistdikke einddempers met de aandacht lopen. Meer nog dan de norse achterlichten en de excentriek getekende vleugel op de handgreeploze achterklep. Andere vaak voorkomende gadgets als buitenspiegels met ingewerkte richtingaanduiders, laten deze Toyota eveneens koud. En ons eerlijk gezegd ook. Of toch in zijn leefwereld.