De grotere spreidstand van de wielen wordt integraal doorgerekend in de totale wagenlengte. Die tikt daardoor af op 5569mm. Aanzienlijk, om het minste te zeggen, maar vergeet niet dat zelfs een Phantom Convertible nog steeds meer vastgoed opeist.
Zet de Ghost EWB naast z'n broer zonder drieletterige toevoeging aan de naam en je zal moeite hebben om de twee uit elkaar te houden. Er zijn geen diversifiërende badges, bijzondere uitlaten of andere kenmerken die specifiek zijn aan de lange variant.
We kunnen gelukkig wel stellen dat een miniscule stijlupdate de komst van nieuwe buitenspiegels inhoud. Ze zijn wat ranker dan voorheen. Nog steeds erg groot, omwille van een belachelijk Europees regeltje, maar je kan nu tenminste een glimp van de wereld erachter opvangen. Van een eerdere kennismaking met de gewone Ghost (als dat al bestaat) herinneren we ons de indruk dat er 70% minder verkeer op de weg was. Je zag kleine wagens of (motor)fietsen gewoon niet meer rijden! Bij pakweg het oprijden van een rotonde kon dat voor gevaarlijke situaties zorgen. Het is ook meegenomen dat ze een minder bombastisch en vooral modernere look meegeven, ook al is het maar een detail. Andere bijzonderheid zijn de nieuwe standaardvelgen. Met hun kanteelmotief en gematteerde look zijn ze bijzonder gesofisticeerd en ogen ze eveneens modern. Qua buitenkleuren zijn er geen nieuwigheden. Elke Rolls-Royce klant heeft sowieso al de keuze uit een pallet van 44.000 verschillende tinten. Enorm als u er rekening mee houdt dat het menselijk oog pakweg slechts 5.000 verschillende kleuren kan onderscheiden.