De GLK zat al stevig in de veiligheidsuitrusting. De standaardcollectie airbags omvat 7 exemplaren, met frontale, laterale en gordijnairbags die het gezelschap krijgen van een knie-kussen voor de bestuurder. Wie achteraan ook zijdelingse airbags wil, kan ze aanvinken in de optielijst. Da's een extraatje dat -omdat het zelden of nooit wordt genomen- bij heel wat constructeurs uit de optielijsten is verdwenen. ABS met remkrachtverdeler, stabiliteitscontrole en noodremhulp is er ook steeds. En in de voorzetels zit een systeem dat de gevolgen van een whiplash beperkt (door de kopsteun vooruit te bewegen) als je achteraan wordt aangereden.
Als je dat allemaal onvoldoende vindt, kan je jezelf laten gaan in de optielijst. Daarin staan wat snufjes die inmiddels van de topmodellen van het merk zijn doorgesijpeld. Een radargestuurde snelheidsregelaar die desnoods zelf de noodrem intrapt bijvoorbeeld. Of een systeem dat de dode hoek in de gaten houdt. Of een rijstrookassistent die zelfs bijstuurt als je per ongeluk van je vak afwijkt.