Mercedes-interieur komen bij adepten van het merk zo vertrouwd over dat het speuren naar aanpassingen een heuse klus is. Nochtans zijn er wel enkele die best ingrijpend zijn. Zo is de vernellingshendel bij automatische versies (en dat zijn ze bijna allemaal) niet langer op de middentunnel te vinden. Die zit nu rechts achter het stuur. Zoals bij de hoger gepositioneerde modellen van het merk. Daardoor is het ontwerp van de ruimte tussen de twee voorzetels functioneler en soberder.
Wat het meest in het oog springt zijn echter de sierlijsten. De boorplank wordt erdoor in twee stukken verdeeld en met materiaal is niet bepaald zuinig omgesprongen. Keuze is er uit geborsteld aluminium (standaard) of een houtinleg (optioneel), maar het gaat allebei van deur tot deur. De luchtdoorstroomopeningen die door het dashboard komen hebben nu ook hier het ontwerp gekregen dat eerst werd geïntroduceerd op de SLS AMG. Dat streelt het oog, maar ze zijn ook beter instelbaar.
De voornaamste wijzigingen hebben we inmiddels achter de kiezen. Wat rest, is het gekende recept. Uitstekende zetels, een heldere ergonomie en een achterbank die ook best ruim is. De GLK was voorheen een aangename auto om in te toeven en is dat nog steeds.