Voor we het gaspedaal tegen het schutbord trappen, moeten we eerst kennis maken met het interieur. En ondertekende prijst zich in dit soort gevallen gelukkig met z'n bescheiden lengte. Wie groot is zal de cabine van de Evora zonder meer als krap ervaren. En dan is dit nog de ruimste telg uit de ganse familie. Je moet wat gymnastiek uitvoeren om je lijf over de brede dorpel in de nijpende kuipjes te krijgen.
De Evora is de meest comforabele en luxueuze Lotus van allemaal, maar je moet dat soort uitspraken in z'n context zien. Tegen een meerprijs heb je dan weliswaar leder, airco en elektrisch bediende zijruiten (die meestal werken), maar met de benen die onder het piepkleine stuurtje zitten moeten het nog steeds zonder voetsteun stellen.
Met knopjes en metertjes is zuinig omgesprongen. En toch is al wat essentieel is, aanwezig. En de smalle middentunnel ziet er met de druktoetsbediening van de automaat zelfs uitgesproken functioneel uit. En dan is er nog die achterbank. Wie niet claustrofobisch is en ervaring heeft in speleologie mag er proberen plaatsnemen. Om maar te zeggen dat kinderen het er zelfs benauwd zullen krijgen. Een sportzak, handtas of trouwe viervoeter kan je er dan weer wel kwijt. Of beter; kan je alleen daar kwijt, gezien bergruimte op het kleine handschoenvakje na schittert door afwezigheid. Maar ook zonder bij te betalen kan je die achter de zetels droppen. De meerwaarde van de uitgesneden kuipjes achteraan zit dus vooral tussen de oren van de klant.