Op het Autosalon van Parijs verbaasde Lotus nog vriend en vijand door niet alleen een ambitieus toekomstplan voor te leggen, maar door al die toekomstige modellen ook nog eens als studiemodel te kijk te zetten. Inmiddels is er bijna twee jaar verstreken, is er van al dat moois nog niets in huis gekomen. Financiële problemen, een nieuwe eigenaar en een geschorste baas, dat hebben ze wel. Maar op z'n minst is de eerder onderbroken productie weer opgestart. En de afgelopen jaren waren evenmin compleet zonder nieuws. Zo is het Evora-gamma uitgebreid met een S-versie die vooral een compressor en een automaat aan de mix toevoegt.
Bestellen kan je nog steeds in verschillende smaken. Met of zonder achterbank en je kan eveneens een automaat aanvinken. Bij ons testexemplaar was zo ongeveer alles gemonteerd waardoor je er voor minder dan € 85.115 geen eigenaar kan van worden. De S 2+2 kost zonder een premiumpakket met lederbekleding en een opgewaardeerd audiosysteem en navigatie ook al zo'n € 78.610. € 3.540 daarvan zijn voor rekening van de achterbank.