Géén zes, zeven of acht airbags in de GS 450. Zelfs geen negen. De standaarduitrusting omvat niet minder dan 10 pyrotechnisch geactiveerde plofkussens. Naast de gekende frontale en laterale airbags vooraan en de opblaasgordijnen zijn er ook laterale exemplaren bij de achterbank en knie-kussens voor de bestuurder en de passagier. Je zou bijna denken dat de GS 450h gemaakt is om te botsen. Nochtans doet de boordelektronica er alles aan om dat te vermijden. Met natuurlijk ABS, Tractie- (uitschakelbaar) en Stabiliteitscontrole (niet uitschakelbaar), maar ook de bij rijeigenschappen reeds vermeldde radargestuurde snelheidsregelaar, een camera die de verkeersborden leest, een waarschuwing voor voertuigen in je dode hoek en rijstrookhulp die bijstuurt als je per ongeluk buiten de lijntjes zou kleuren. En zelfs een systeem dat de mogelijkheid op onheil detecteert en de gordels voorspant. Je kan weliswaar altijd meer verzinnen maar in het teken van de redelijkheid delen we hier vlag en wimpel uit.
Geef commentaar
comments by Disqus