Uiterlijke verschillen met lagergeplaatste versies zijn duidelijk merkbaar, ook al is men redelijk bescheiden gebleven. Moeilijk was eigenlijk niet, de Up is dermate minimalistisch vormgegeven dat er weinig ruimte voor fantasie overbleef. Van de partij zijn 16" lichtmetalen retrowielen, halogeenlichten en mistlampen vooraan, verwarmde achteruitkijkspiegels met dag/nacht-positie, buitenspiegelbehuizing in chroom en ander blinkend materiaal - een strip op de flanken, gechromeerde inlegplaatjes voor de pinkers en blitse zijspiegels.
De wielbasis begdraagt 2,42m, terwijl de koets slechts 3,54m lang is. Reken daar een hoogte van 1,48m en het koekendoosontwerp bij en je krijgt een maximaal benutbare binnenruimte. De Up zit proportioneel netjes in elkaar.
Voor een meerprijs van € 847 krijg je een elektrisch panoramisch open dak, maar dat is zowat het enige dat we van de optielijst kunnen halen. De type-aanduiding achterwege laten kost helemaal niets en daar zien we volledig de logica van in.