Aan de afmetingen van de Yaris verandert weinig, al is de Hybrid 2,5cm langer dan de conventioneel aangedreven variant. Het model tikt nog steeds af onder 4 meter. Met 10cm marge zelfs, wat getuigt van een zelfbeheersing die niet alle constructeurs in dat segment kunnen claimen. Er horen ook nog breedte- en hoogtematen bij - respectievelijk 1,69 en 1,51m.
Het Hybrid-logo dat zowel beide flanken als de kofferklep siert, is niet de enige koetswerkaanpassing. Toyota trakteert de nieuwe vaandeldragen uit het gamma ook nog op een specifieke grille, bumperschild (de verantwoordelijke voor de extra centimeters) en aangepaste koplampunits. Daarin zitten LEDs voor de dagrijverlichting. Achterlichten met dezelfde verlichtingstechnologie zijn er pas vanaf uitrustingsniveau comfort, maar als je het ons vraagt ogen ze eerder goedkoop.
Van het geheel kan dat dan weer niet gezegd worden, want Toyota heeft duidelijk aandacht gehad voor de bouwkwaliteit. Het helpt natuurlijk ook dat de op twee na meest compacte Toyota (er is ook nog de Aygo en iQ) z'n wat frivole, bolle lijnen inruilde voor een meer evenwichtig lijnenspel dat de tegenwoordig verplichte scherpe huidplooien etaleert. Toyota claimt ook dat de aanpassing de Yaris wat aërodynamischer maakt, maar het gaat om slechts één procentpuntje. Onvoldoende om in de praktijk verschil te maken.