Aan de binnenzijde is van die grotere voetafdruk alvast niets te merken. De achterbank is nog steeds volstrekt nutteloos voor het plaatsen van passagiers. Zelfs kleine kinderen zullen het er niet lang uithouden. Maar als aanvulling op de erg egaal vormgegeven bergplaats tussen de koplampen, is het erg handig.
Het interieur is evenmin aan de vooruitgang ontsnapt. Het is gebaseerd op dat van de Panamera, die op zijn beurt de mosterd haalde bij de Carrera GT. De klassieke Porsche-lay-out met centraal opgestelde ronde toerenteller blijft gelukkig behouden. Bestuurder en passagier worden gescheiden door een nieuwe middentunnel die tegelijk hoog en rank is, maar ook een (te) uitgebreide collectie knopjes kan bevatten. Het is niet onoverzichtelijk, gewoon veel. De kwaliteitsindruk en de afwerking blijven van het hoogste niveau. Porsche kan zich natuurlijk niet permitteren daar steken te laten vallen.
De zitpositie perfect. En je lijf kan probleemloos de uren stuurpret aan elkaar rijgen. De standaardzetels zullen evenmin problemen opleveren, maar het optionele 18-voudig elektrisch instelbare sportmeubilair kleeft nog net iets beter aan je vel.