In 2006 werd de interieuraankleding helemaal herzien, met grondige verbeteringen. Een boordplank die in het donker effectief afleesbaar is bijvoorbeeld. En sinds die tijd veranderde er geen moer aan. We vinden het niet eens zo erg, want je kan bezwaarlijk stellen dat de Defender zich onderwerpt aan modegrillen. De Britten gebruikten voor het interieur ook andere criteria dan gebruikelijk. Duurzaamheid en afwasbaarheid staan helemaal bovenaan de lijst, terwijl ergonomie, uitzicht of de manier waarom het harde plastic aanvoelt helemaal onder de prioriteitslijst bengelen. Je kan het interieur reinigen met een hogedrukreiniger als je wil. Of toch bij een hoop versies, want deze 110 in SE-uitvoering heeft zowaar tapijten en die slorpen in zo'n geval wel wat vocht op.
De uitrusting van de basisversies is Spartaans. Maar door de jaren heen sijpelden ook vormen van luxe door naar het model. Je kan een airco, elektrisch bediende ruiten, voorruitverwarming (het zeer efficiënte systeem van Ford, met de verwarmingsdraadjes in de ruit) en zelfs verwarmde zetels krijgen. Als bestuurder zit je natuurlijk nog steeds achter een veel te horizontaal opgesteld stuurwiel, met je elleboog tegen het portier geprangd en met de pedalen schuin links voor je. Op de weg is dat geen cadeau, al maken de uitstekend steunende zetels veel goed, maar op terrein wordt duidelijk waarom de Britten al die eigenaardigheden als een verkoopsargument beschouwen. Je kan op die manier wel erg makkelijk met je hoofd uit het koetswerk gaan hangen om -pakweg- te kijken waar je linker achterwiel mee bezig is.
De variant met lange wielbasis is in SE-uitvoering best comfortabel. En stil. Je kan bij 120km/u probleemloos een gesprek voeren. Let wel op, want simpelweg een andere versie aantikken (met een andere ophanging, uitrusting of wielbasis) en dat karakter verandert helemaal. Dan nog snel even wat tekst vuilmaken aan het plaatsaanbod: vijf volwassenen hebben in de 110 geen reden tot klagen. En als ze lenig genoeg zijn, zou dat ook voor zeven inzittenden gelden (het model is verkrijgbaar met extra zitbank). De naar rechts openzwaaiende kofferklep is hoger dan bij een conventionele SUV, maar ook smaller. Aan stouwvolume echter geen gebrek. Naar de inhoud moet je niet zoeken, Land Rover geeft het niet eens op.