In een Audi stappen hebben we tot nu toe nog niet als straf kunnen aanzien. Het Duitse merk staat immers bekend om hun onberispelijke interieurafwerking en ook hier houdt die regel stand. Het lederen meubilair (€ 1.912) garandeert een prima zitpositie en, niet onbelangrijk, een degelijke hoofdsteun. We zitten wel geregeld met onze rechterknie tegen de middentunnel aan, maar aandacht afleiden doet het amper. De sfeer ademt luxe en sportiviteit uit en dat is een ideale mix voor een wagen van dit kaliber. Sportieve elementen vinden we terug in het afgeplatte stuurwiel, de inlegplaatjes uit geborsteld aluminium (€ 254) en natuurlijk ook de schakelpeddels achter het stuur, die we voor het gros van de tijd ongemoeid laten. Waarom doen we straks uit de doeken - een kwestie van smaak.
De TT presenteert zich als een 2+2, maar om iemand op die achterbank te dwingen moet je al een goed motief verzinnen. Kofferruimte is er wel voldoende, variërend van 290 tot 700 liter met de noodzitjes neer. Het zicht rondom is behoorlijk ondanks de hoge gordellijn en er is voldoende lichtinval, wat het binnenin echt aangenaam vertoeven maakt. Wij kregen zetelverwarming (€ 417), USB- en iPod-aansuiting (standaard), LED-interieurverlichting (€ 217) en een Discover Plus Pack, bestaande uit een kwalitatief navigatiesysteem met DVD en een multifunctioneel stuurwiel (€ 3.000). Om de toon helemaal te zetten zijn de belangrijkste interieurelementen in een lederen jasje gewikkeld (€ 835). Klasse.