Seat stelt zijn Ibiza voor met niet minder dan 7 benzine (60 - 150 pk) en 5 dieselmotoren (75 - 143 pk). Er is ook een E-Ecomotive leverbaar met slechts 89 g/km CO2-uitstoot. Zelf namen we het stuur van de Ibiza ST Kombi in FR-uitvering, de sportiefste Ibiza, aangedreven door de 150 pk krachtige 1.4 TSI turbo benzinemotor, inmiddels een goede bekende uit de VW-stal. Deze wordt standaard gevolgd door een DSG-schakelmechaniek met dubbele koppeling en 7 schakelverhoudingen. De prestatiecijfers mogen er zijn met 7,6 s voor de standaard acceleratieproef en 212 km/u als opgegeven topsnelheid. Onze ST Kombi FR testauto was uitgerust met een elektrohydraulische en variabele stuurbekrachtiging, waarvan de bekrachtigingspomp wordt uitgeschakeld bij rechtuit rijden, dit als 'eco'-maatregel.
De Ibiza ST Kombi FR laat meteen voelen dat hij wat in zijn mars heeft, maar heeft anderzijds soms wat moeite om zijn vermogen aan het wegdek te slijten bij beperkte grip. De wielen verliezen snel grip en ook de DSG 7 blijkt niet helemaal in harmonie met de motorprestaties. Hij vraagt op een bochtig en heuvelachtig parcours regelmatig om manueel in te grijpen om zo het motorpotentieel voluit te benutten en rijplezier te vinden op een wat uitdagender parcours. Anderzijds toont de DSG 7 zich een aangename partner in het klassieke dagelijkse (file)verkeer.