Eén ding staat vast: die vranke muil kunnen we niet negeren. De Aveo ligt op de loer om iets (of iemand) op te peuzelen en laat dat ook merken - alsof de GM-designers een agressieve 4x4 voor ogen hadden (eigenlijk was het een motorfiets, maar soit). De voorkant eist veel aandacht op en drukt z'n stempel op de hele auto. Maar met een drukke snoet, een strakke opwaartse lijn en een bolle achterkant -die ook weer lekker gevaarlijk oogt- krijg je toch wel een beetje dat dikkertjes-effect. En dat verdient hij niet met 1.147kg op de weegschaal.
Ten opzichte van z'n voorganger is de Aveo wel een serieuze scheut gegroeid: 12cm in de lengte en 5,5cm in de breedte. Een ruimere koets betekent in dit geval ook meer plaats binnenin, een luxe waar we deze week ten volle van zullen profiteren. En als we er dan toch op uittrekken, kunnen we evengoed de koffer volstouwen. Niet dat er een volledig Zweeds salon in past, maar toch 653 liter met de achterbank neer en 290 liter in normale configuratie. De Aveo kleurt dus tussen de lijntjes, zoveel is duidelijk, maar daarom wint hij de tekenwedstrijd niet.
Het kleurenpallet zelf blijft bescheiden; De Aveo houdt het op wit, blauw, zwart, rood, grijs, grijs en lichter grijs. Die verfjes hebben ook namen natuurlijk - Flame Red, Misty Lake en meer van dat. Voor elke tint, op ‘Summit White' na, moet je € 400 ophoesten.