Kia mag Peter Schreyer wel op z'n blote knieën danken, al heeft het merk met z'n sterontwerper wellicht een andere, even heilzame compensatieregeling uitgewerkt. Alles wat de potloodkunstenaar aanraakt verandert in goud. De modellen die in de inleiding werden opgesomd zijn allen van zijn hand en je kan er nauwelijks wat over kwijt. Kia heeft nu zelfs een eigen designidentiteit. Die begint bij de grille, waarvan we hier overigens weer een nieuwe evolutie zien. Ze worden voor- en achteraan geflankeerd door grote hoekomvattende lichtunits, gaan over in krachtig gelijnde flanken en pikken een oplopende gordellijn op om het geheel een zweem van dynamisme te geven. De Cee'd oogt in z'n nieuwe kleed in elk geval tegelijk robuust als lichtvoetig en helemaal bij de tijd.
In de lengte meet het nieuwe exemplaar 4,31m. Dat is vijf centimeter meer dan voorheen, terwijl hij met een hoogte van 1,47m en breedte van 1,78m telkens één centimeter toegeeft op z'n voorganger. Wat lager, smaller en langer dus, maar wel gebouwd op hetzelfde onderstel - met een identieke wielbasis maar bredere sporen.