Rebels of niet, de tijd dat je het allemaal zelf moet klaren is voorbij - of je moet de extreme (en vaak ook dure) toer op. Voor ieders gezondheid worden dus ook de kleinere spelers van een hoop vanzelfsprekende rijhulpsystemen voorzien. In dit geval: ESP met elektronische noodremhulp en ABS met elektronische remkrachtverdeling, frontale- en zijdelingse airbags vooraan en een knie-airbag voor de bestuurder. Om het luchtkussenpark verder uit te breiden kan je opteren voor gordijnairbags, als je er € 520 voor over hebt tenminste.
Stoppen doet hij met schijfremmen en trommels, waardoor de achterwielen een pak van hun uitstraling verliezen. Gelukkig zijn ze zwart. Van tractiecontrole ontbreekt trouwens elk spoor - niet dat wij vragende partij zijn, maar anderen misschien wel. Dieven demotiveren doe je met het immobilisatiesysteem (PATS) en de elektrische vergrendeling van de achterklep. Tot slot zijn er Isofix-bevestigingspunten voorzien.