Een puberende ninja, zo omschrijven we hem het liefst. De outfit heeft hij al -en de techniek ook bijna- maar echte slagkracht ontbreekt nog. En dat ligt niet aan z'n uiterlijk - helemaal niet zelfs.
De Fiesta heeft op zich al ‘Japanse' kenmerken, maar in deze uitvoering komt de vechtjas pas echt naar boven. Vooraan wordt de opgeklopte bumper versierd met een grijze splitter en zorgt een randje chroom rond het radiatorrooster voor een verfijnde toets. Mistlichten en 17" Y-velgen behoren tot het basispakket en zijn uiteraard graag geziene gasten.
Typisch aan een driedeurs zijn de brede portieren; Leuk voor het oog maar minder praktisch dan een vijfdeursmodel. Om de snelle aspiraties kenbaar te maken werd de ophanging verlaagd, sieren zijschorten het profiel en kwam er een grote achtervleugel boven de achterklep. Een (valse) diffuser in de achterbumper en een dubbel uitlaateindstuk -een kenmerk dat niet mocht ontbreken- vervolledigen het plaatje. In optie krijgen we het Comfort III Pack gepresenteerd: parkeerhulp achteraan, elektrisch inklapbare spiegels, automatische ruitenwissers, -koplampen en -airco, elektrische voorruitontdooiing, cruise control, een ‘matrix'-scherm, bluetooth en voice control - alles samen voor € 1.545. Maar we kregen ook getinte ruiten achteraan (€ 200), een stalen reservewiel (€ 75) in plaats van de banden-reparatiekit en een achteruitrijcamera - opnieuw met parkeerhulp (€ 650).