Reims Blue. Dat is dan weer de tint die de contrasterende blauwe biezen in de binnenaankleding omschrijft. Ze breken het donkere leder en de ledervlakken met carbon-print, onder een standaard met leder beklede dakhemel. Over de materiaalkeuze hoef je je dus geen zorgen te maken, die is helemaal top. Het zitmeubilair vooraan is voor de gelegenheid vervangen door zetels die op 16 manieren elektrisch te verstellen zijn, met inbegrip van de zijdelingse steun. En eigenlijk is ook het stuurwiel best ver in hoogte en diepte regelbaar. Het vergt dus wat regelwerk, maar kom niet klagen over de rijhouding.
Waar je wel over kan mekkeren is de hoofdruimte. De Jaguar XK is altijd al een lage donder geweest en hoewel je kruin er nu al wat meer plaats in heeft dan voorheen, passen lange mensen toch best even op voorhand of de 2+2 geen maatje te klein is. En nu de ‘+2' ook achter de kiezen hebben: bekijk de achterbank alsjeblief als extra bagageruimte. Kleine kinderen vinden de klauterpartij naar de achterbank misschien wel leuk, maar zelfs voor hen is het er weinig aangenaam toeven. Voor het plaatsgebrek op de achterbank trekken we Jaguar niet eens punten af. Dat hoort nu eenmaal zo bij dit concept. De plaats voor een paar extra sporttassen is overigens een welkome aanvulling op de 330l grote (en opvallend egaal vormgegeven) bagageruimte onder de kolossale achterklep.
Hoewel de XKR-S een hele hoop geavanceerde functies heeft, is de bediening ervan kinderspel. De Britten hanteren immers nog steeds het aanraakgevoelige display met een heldere lay-out. Waar de XKR-S wel tekortschiet is in het instrumentarium. Dat blijft nog steeds beperkt tot een snelheidswijzer en toerenteller. Metertjes voor de water- en olietemperatuur zijn in dit type auto geen overbodige luxe.