Aan de buitenzijde levert de S (van Supercharged) wat extra flamboyante trekken op in vergelijking met de toch al niet kinderachtige XKR. Het heeft effectief wat weg van een uitspatting - de specifieke voorbumper met losstaande vleugels voor de voorwielen, de in carbon uitgevoerde windlip onder de specifieke, donkere grille, de langgerekte doorstroomopeningen op de motorkap en de kieuwen waarlangs de dikke V8 aan de motorkapomlijsting naar lucht hapt.
Bovenop de brede heupen die zich over de grote 20-duimers leggen, rust dan weer een koffervleugel. Ook al in het kostbare zwarte materiaal. Eronder een specifieke achterbumper met ingewerkte diffuser en vier uitlaatpijpen die door gestuurde kleppen van het motorblok gescheiden worden. De XKR-S is door al dat uiterlijk vertoon enkele millimeters groter dan de variant zonder supercharger, maar blaast wel een stuk hoger van de toren.
Je kan de XKR-S bestellen in tinten die zacht op het netvlies vallen, maar het testexemplaar is uitgevoerd in een fel blauwe lanceerkleur die fijn contrasteert met de standaard zwart uitgevoerde velgen. Erg Brits is heel die houding niet, en dat weten ze bij Jaguar ook. Waarom heet die kleur anders French Racing Blue?