Renault lanceert al eens een snufje; Ditmaal heet het 'Visio System', in mensentaal een camera die het beeld vóór de wagen analyseert en omzet naar computertaal. Zo wisselt hij zelf tussen de groot- en dimlichten naar gelang de atmosferische omstandigheden en verkeerssituaties - en worden wij bij de minste overschrijding van de witte doorlopende lijn op de vingers getikt door een wel erg strenge rijstrook-assistent.
ABS met remhulpsysteem zit er standaard op, net als frontale- zijdelingse- en gordijnairbags. Vooraan hebben we anti-whiplash hoofdsteunen, veiligheidsgordels met krachtbegrenzer en dubbele spanners; Achteraan zien we 3 komma-hoofdsteunen, isofix-bevestigingspunten en driepuntsgordels met begrenzer. De deurvergrendeling wordt tijdens het rijden automatisch ingeschakeld en het startblokkeersysteem werkt met een transponder. ESP met antislipsysteem is ook voorhanden, maar niet op de basisversie - daarvoor moet je minstens een ‘Dynamique' in huis halen, of toch als je voor de 1.2TCe kiest. Dat kost Renault een paar punten.