De zwartwitte binnenzijde is netjes afgewerkt, de materialen zien er degelijk uit en de plastic onderdelen werden zwartgelakt. Niets mis mee. De automatische, afzonderlijk instelbare airco met luchtkwaliteitssensor (€ 500) wijst zichzelf uit, net als het prima tomtom-navigatiesysteem (€ 490) en de geluidsinstallatie met bluetooth, audiostreaming en een AUX- en USB-aansluiting. Dat laatste poortje was eerder lager ingebouwd maar vloekte met de bekerhouder. Het had best afgedekt mogen zijn, door middel van een schuifsysteem bijvoorbeeld - nu oogt het wat rommelig in een verder nette cabine. Voor extra lichtinval zorgt een panoramisch glazen schuifdak (€ 1.000). Elektrisch bediend dus, net als de parkeerrem met vertrekhulpsysteem (€ 400) voor als het wat te steil wordt.
Voor een audio-upgrade kan je twee kanten uit: een Arkamys-set met 8 luidsprekers, een dubbele tuner en 2 antennes (vanaf de ‘Dynamique'-uitvoering) of een performant Bose-systeem (€ 500). Het gerenommeerde elektromerk verzorgt al sinds 2007 de akoestiek in Renaults beter uitgeruste modelletjes en ook nu weer met apparatuur van een hoger gelegen plank: 4 luidsprekers, 4 tweeters en een basreflexkast van 6 liter onder de zetel van de bijrijder. De ‘Efficient Series' zouden 30% compacter, 40% lichter en 50% energiezuiniger zijn dan een ‘ordinaire' installatie. Als dat aan de pomp even goed het geval is denken we een winnaar in huis te hebben.
De zetels zijn net als bij de Scénic klein en smal. Achterin is de beenruimte gemiddeld, terwijl de koffer toch een degelijke 372 tot 405 liter slikt. Met de achterbank neer wordt dat 1.162 liter. De ergonomie had hier en daar iets beter gekund, maar verder zijn er geen specifieke klachten.