De toegenomen buitenafmetingen resulteren eveneens in meer interieurruimte en dat maakt de SL comfortabeler dan ooit. De vergelijking met de S-Klasse gaat op, zij het dat het ‘wrap arround design' ervoor zorgt dat de inzittenden wat meer ingekapseld zitten. Het interieur laat zich bijzonder chic inrichten met keuze uit fijne ledersoorten en drie speciale houtsoorten voor de sierelementen, of eerder nuchter sportief, naargelang de persoonlijke smaak. Het driespakige sportstuur met afgeplatte onderkant - Audi deed het hen voor - is standaard met Nappaleder bekleed en integreert op vertrouwde wijze de bedieningstoetsen voor boordcomputer en entertainment. De zetels zijn altijd volledig elektrisch instelbaar, inclusief 4-weg regeling voor de lumbagosteun, en bekleed met leder dat de warmte reflecteert. Een absolute aanrader vinden we het actieve multicontour-zitpakket, waarbij de houvast van de zetels automatisch wordt aangepast aan de rijstijl en het verloop van het traject. Deze optie is lang niet meer nieuw, maar verbaast telkens opnieuw door de snelheid en efficiëntie waarmee de zetelinstellingen worden doorgevoerd, meer in het bijzonder bij een actieve en dynamische rijstijl.
De beide zetels laten zich met behulp van een schakelaar bovenop de rugleuning elektrisch kantelen en vooruit schuiven om de toegang tot de hoedenplank en een kleine, vergrendelbare opbergkoffer te vergemakkelijken. De nieuwe SL voegt nog mee luxe toe, met o.a. een parapluhouder in de portieren, een sfeerverlichting voor het interieur met kleurregeling, verlichte dorpels, een elektrisch bediend en volledig geïntegreerd windscherm, Keyless-Go, achteruitrijcamera, geventileerde zetels en ga zo maar door. We zouden haast de (optionele) Airscarf nog vergeten, de hete lucht sjaal die onderaan de hoofdsteunen wordt uitgeblazen en in combinatie met zetelverwarming het open rijden bij lage temperaturen moet mogelijk maken.
Standaard is al het Comand-infotainment aanwezig met 17,8 cm beeldschermdiagonaal, inclusief Bluetooth en voor wat de SL 500 betreft ook inclusief internettoegang en specifieke Mercedes-apps. Bij het infotainment sluit ook het Frontbass-System aan, wat betekent dat de aluminium holten in de voetruimte benut worden voor het onderbrengen van ruim bemeten basluidsprekers. Zo ontstaat een vol en rijk geluid, dat ook bij open cabriodak onaangetast blijft. Als optie is ook nog het Bang & Olufsen Soundsystem leverbaar.