Het interieur biedt plaats aan vijf volwassenen. Achterin zijn echter alleen de buitenste zitplaatsen comfortabel. Het middelste zitje is immers erg smal en de middentunnel slorpt alle beenruimte op. Onder die hoge en hoekige constructie zijn het middendifferentieel en de cardanas verborgen. De rugleuning van de achterbank is in alle gevallen te verstellen en optioneel over 100mm te verschuiven. Door de achterbank neer te klappen ziet men de kofferruimte groeien van 520 naar 1.450 liter inhoud.
Audi benadrukt het premium karakter van de Q5 voornamelijk door de uitrusting van de auto. Heel wat moderne opties die we veelal enkel in het hogere segment aantreffen doen in de Q5 hun intrede. Standaard is elke Q5 uitgerust met de tegenwoordig alomtegenwoordige elektromechanische parkeerrem, een intelligente sleutel, een audiosysteem, climate control en een groot centraal display. Opties zijn er ook nog met hopen: het MMI-systeem is verder verfijnd en we zien onder meer een Bluetooth-functie, een DVD-speler, een TV-tuner, spraakbediening, aansluiting voor een iPod, een hifi-systeem dat door de Deense specialist Bang & Olufsen werd ontwikkeld, er is een controlesysteem voor de bandenspanning, een glazen panoramisch dak, airconditioning met drie klimaatzones, zonneschermen voor de achterste zijruiten, Audi adaptive light bochtenverlichting, een elektrisch bedienbare achterklep en een wegklapbare trekhaak. De grootlichtassistent schakelt automatisch van groot- naar dimlicht en de voorstoelen zijn naar wens elektrisch te bedienen, te verwarmen en te ventileren. Zaken die allen verre van goedkoop zijn.
De ergonomische valkuilen omzeilt Audi naar goede gewoonte en de kwaliteitsindruk is uitstekend. Ook dat is geen nieuws. Dat je het bezwaarlijk vrolijk of fantasierijk kan noemen, is dat evenmin.