Het eerste wat opvalt in het interieur van de nieuwe 208 is het piepkleine stuurwiel (320 mm) dat herinnert aan de autoscooters op kermissen. Dat blijkt in de praktijk gelukkig zeer goed mee te vallen: het ligt aangenaam in de hand, laat zich in hoogte en diepte verstellen en zorgt ook voor een perfecte controle van de wagen, zoals we later zullen mogen ervaren. De Puegeot designers plaatsten de belangrijkste instrumenten hoger dan normaal - ze staan nu eigenlijk op de boordplank in plaats van erin. Ondanks de verzorgde lay-out van de instrumenten en de afstelmogelijkheden voor het stuur, slaagt niet iedereen erin om een stuurhouding te vinden die overeenstemt met de regels van de kunst en tevens volledige zichtbaarheidnop de instrumenten verzekert. Dat is uiterst jammer, temeer daar het nieuwe dashboard zeer goed oogt en in de praktijk ook zeer functioneel uitpakt, met o.a. de pijlen van de navigatie die tussen de beide klokken verschijnen. Ze worden voor sommigen dus niet of slecht zichtbaar, evenals de zone van de snelheidsmeter onder de 50 km/u. Peugeot designmedewerkers stellen als remedie het aapassen van de rijhouding voor, maar daar kunnen we absoluut geen genoegen mee nemen, gezien het belang van een correcte stuurhouding!
De zetels zijn goed gemaakt, zorgen voor een prima zijdelingse steun, maar de zitting blijft nog steeds te kort; een euvel waaraan vele Franse wagens zich bezondigen. Een eenvoudige airco verschijnt vanaf het middelste uitrustingsniveau Active. Een 208 Active maakt ook zijn opwachting met een 7" groot aanraakscherm in kleur, voor de radio en boordcomputer. Bovendien vinden we Bluetooth voor handenvrij bellen en een USB- en 3,5 mm jack-aansluiting voor het koppelen van draagbare muziekspelers. Het Peugeot Connect Nav navigatiesysteem met Europese kaartinformatie en een tweede USB-aansluiting liet ons een zeer goede indruk na en wordt 900 euro aangerekend. Later zou er nog een voordeliger navigatieoplossing volgen die minder dan 500 euro zal kosten. Er is ook sprake van Connect Apps Services die vanaf de zomer 2012 gecommercialiseerd worden met een abonnementsgeld van 350 euro voor het eerste jaar en 150 euro voor de daarop volgende jaren.