Als de Aveo langs de buitenkant nog een beetje druk oogt, dan heeft ie de zaken binnenin wel helemaal op orde. De zetels zitten ruim, comfortabel en zijn vooraan prima instelbaar, het van Opel geleende stuurwiel en dito knopjes hebben de juiste weerstand en textuur en het zicht rondom is dik in orde. De boordplank en middentunnel zijn verre van extravagant vormgegeven, maar ze zijn wel bij de tijd en zien er dankzij de geribbelde bovenlaag best appetijtelijk uit. Ook wat de ergonomie betreft hadden we geen reden tot klagen, al is dat natuurlijk iets makkelijker te realiseren als je als autobouwer het aantal toeters en bellen sterk beperkt. Navigatie is bijvoorbeeld niet beschikbaar, de boordcomputer is erg summier en de klimaatregeling komt enkel manueel instelbaar.
Een Chevrolet blijft natuurlijk een Amerikaan, dus bekerhouders - voor- én achteraan - zijn altijd standaard. Hetzelfde geldt voor de centrale deurvergrendeling en de snelheidsregelaar. Klimaatregeling wordt enkel in de LS niet gemonteerd, net als de aux/usb/Bluetooth connectiemogelijkheden. De geluidsinstallatie heeft vier luidsprekers (6 op de LTZ) en klinkt zoals het hoort - gewoon goed, zonder meer. Voor de instrumentencluster lieten de ontwerpers zich inspireren op die van een motorfiets: een compacte analoge toerenteller cirkelt rond een digitale snelheidsmeter in een uitstulpende console. Waarom Chevrolet een aanknooppunt met de tweewielerij zoekt, is ons niet meteen duidelijk. Maar het geheel is goed afleesbaar en oogt leuk, dus waarom ook niet ...
Onze testwagen in LT+ trim komt ten opzichte van de LTZ topversie binnenin niet veel te kort. Die laatste heeft als enige uitvoering een met leder overtrokken stuurwiel, zes luidsprekers, een opberglade onder passagiersstoel en een lichtsensor ingebouwd. Optioneel kan de Aveo uitgerust worden met een stof/kunstlederen interieur (€ 1.299) of een elektrisch open dak (€ 500, vanaf LT+), maar daar blijft het bij. Keurig.