Je kan de Twizy nog het best bestempelen als een ei op vier wielen. Die kleine 13-duimsvelgjes bepalen meteen de afmetingen gezien ze de meest uitstekende elementen zijn. De voetafdruk bedraagt uiteindelijk 2,34 op 1,24m. Voldoende compact om dwars op een parkeervak te gaan staan, maar nog steeds veel te breed om -zoals scooters- tussen de rijstroken door te glippen. Je staat er dus doodleuk mee in de file, tussen alle auto's mét zijruiten en verwarming. De draaicirkel is wel duivels compact. Als er 6,8m tussen twee muren beschikbaar is, draai je rondjes. Dat er geen achterruit is, vinden we niet echt een gebrek. De gekke franse creatie is smal genoeg om al wat achter je gebeurt in de buitenspiegels te kunnen volgen.
De optionele schaardeuren bieden een welgekomen vorm van bescherming, en je kan er ook even mee uitpakken. Maar om je van de buitenwereld af te schermen zou de voorruit en de plexiglazen windgeleiders aan weerszijden moeten weerstaan. Rij je in de regen, dan zorgt de combinatie alvast dat je droog blijft. Comfort dat je betaalt met een flinke dosis windruis. Al vanaf 30km/u fluit de Twizy als de intro van Winds of Change van de Scorpions..
Met of zonder deur; op slot kan de Twizy niet. Er zijn wel twee bergvakjes van dik 3 liter per stuk waarvan er één afsluitbaar is, en dan is er nog een bergvak onder de achterzetel met 30l capaciteit - eveneens met een slot.