Op technologie wordt niet bespaard, of toch zeker hier niet. De goed uitgeruste Focus biedt standaard verschillende veiligheidssystemen aan, gaande van ABS, uitschakelbare tractiecontrole en ESP tot Isofix-bevestigingspunten en een veelvoud aan airbags. Andere hulpjes zijn in de verschillende optiepakketten terug te vinden en variëren van prijs naargelang de gekozen uitvoering, zoals het Light Pack met xenon- en led-verlichting, het Easy Driver Pack (dat uit maar liefst 4 categorieën bestaat) en het Driver Assistant Pack dat de meeste snufjes combineert (en daarvoor minstens € 1.350 in ruil vraagt). Nog enkele voorbeelden: de parkeerhulp voor- en achteraan, waarschuwing en/of assistentie bij rijstrookverandering, dodehoekdetectie enzovoort. De Focus behaalde bovendien de gewenste 5 sterren op de Euro NCAP-testen, met een quotering van 91% voor bescherming van volwassen inzittenden. De kids moeten het met minder doen, al blijft de score nog steeds hoog op 82%. De Focus plaatst zich hiermee gemakkelijk naast de BMW 1.
Geef commentaar
comments by Disqus