We nemen plaats in een zwarte cocon met hoge randen en stevige stijlen. Knus, gezellig, nefast voor het zicht rondom. In dit geval mag je rondom trouwens letterlijk nemen; bij het volgen van de juiste lijn kijken we steevast uit op de dikke A-stijl, die het schuine zicht blokkeert. Niet van toepassing op de autostrade of flauwe B-wegen, wel lastig als je de Nordschleife ambieert. En hoe mooi de auto ook is, het blijft een euvel dat we moeilijk verteren. Achteraan hetzelfde verhaal, waar we enkel door een kleine achterruit kunnen piepen. Schoonheid heeft zijn prijs, en het is het één of het ander natuurlijk.
De middenconsole herbergt een overdosis aan knopjes die gelukkig handig te bedienen zijn. Dat laatste geldt ook voor de navigatie en de toetsen op het overdreven grote stuurwiel. De jeugdige sfeer binnenin gaat gepaard met een audiosysteem met USB/iPod/MP3-aansluiting en een zevenkoppige luidsprekerset (€ 1.150). De geluidskwaliteit is niet slecht, maar ook niet meer dan dat. Een betere installatie is beschikbaar... op de optielijst. Positief is de mooie kofferinhoud: 380l tot 1.165l met neergeklapte achterbank. En dan nog meer goed nieuws, en misschien wel het belangrijkste: de ergonomische lederen zetels (€ 1.700) zitten simpelweg fantastisch. Of neen, heerlijk is een beter woord. Het overwegen waard alleszins.