De koets staat op het onderstel van een normale Mégane, maar door verstandig met het potlood om te springen is men er in geslaagd om een erg open sfeer te creëeren. Het panoramisch glazen schuifdak (€ 1.000) versterkt die indruk, waardoor de Scénic er ondanks zijn relatief beperkte afmetingen toch in slaagt om claustrofobische gevoelens in te perken. De voorstoelen vallen wat klein uit, maar geven voldoende rugsteun en zijn over een groot bereik te verstellen. Omklemmende kuipjes zijn het evenwel niet, het blijft tenslotte een gezinswagen zonder sportieve ambities. Achterin kunnen 3 volwassenen tot rust komen zonder de knieën te stoten en de laadruimte is groot genoeg; 437l tot zelfs 1.637l met de achterbank platgelegd.
Nuttige weetjes worden tijdens de rit op twee centrale displays weergegeven; links de rij-informatie, toerenteller, snelheidsmeter en audio - rechts het tomtom-navigatiesysteem (standaard vanaf het Expression-pakket). Digitale tellers hebben zo hun voordelen; je kan onmiddellijk zien of je rijstijl al dan niet eco-friendly is. Groen is goed, blauw kan beter enz. De navigatie wijst duidelijk de juiste weg aan, met het gebruiksgemak dat we van tomtom al lang gewoon zijn. De oren worden verwend door Bose en die installatie omvat 8 luidsprekers, een geïntegreerde subwoofer en een digitale versterker. Dit pakket staat garant voor een heldere klank, net als in de bioscoop. Ideaal voor de dagelijkse portie file dus. En over files gesproken, onze Scénic is uitgerust met een luchtfilter die de cabine weerhoudt van bacteriën en fijn stof. Een beetje hypocriet voor een diesel, maar wel mooi meegenomen natuurlijk.