De hertekende Scénic komt dankzij enkele subtiele ingrepen als geroepen. Hij ziet er - in de juiste tint - erg trendy uit en rijdt bovendien verrassend goed voor een busje. De 1.5 dci trekt zichzelf vlot door het verkeer maar is niet geschikt voor last minute inhaalbewegingen. 180km/u is de maximumsnelheid, en het duurt 12,5 seconden alvorens je de 100km/u-grens raakt. Op het rijgedrag kunnen we weinig aanmerken; de Scénic doet exact wat je van hem vraagt, zonder aan rijplezier in te boeten. Het uitstekende onderstel doet de rest.
Binnen is het ruimer dan verwacht en achterin kunnen 3 volwassenen plaatsnemen. Onze testauto was niet uitgerust met een extra zetelrij (2 plaatsen, 7 in totaal), maar wel met een heuse Bose-installatie die 8 luidsprekers, een subwoofer en meer van dat fraais omvat. De voorste stoelen vallen wat klein uit maar zijn goed verstelbaar. Toeters en bellen komen allemaal op 2 centrale displays terecht, die handig te bedienen zijn bovendien. Qua veiligheid scoort hij erg hoog, met 5 sterren op de NCAP-crashtest en een pluim voor de bescherming van inzittenden. De wielen worden bijgestaan door ABS met remhulp en elektronische remkrachtverdeling, elektronische stabiliteitscontrole en een vertrekhulpsysteem voor hellingen. Kortom: De Scénic is een verrassend ruime en vooral bruikbare reiswagen met een voorspelbaar rijgedrag.