Als je jezelf in dit segment serieus wil nemen, moet je mikken op een vijf-sterren EuroNCAP notering. En dat is dan ook exact wat Hyundai in gedachten heeft. Definitief resultaat is er nog niet, maar ingenieurs die zich daarin vergissen zijn een zeldzaamheid. De botsstructuur zal je met andere woorden perfect vrijwaren in ongelukken tot een snelheid van 60km/u. Zes standaard plofkussen worden ontplooid om je lijf gradueel af te remmen . En topversies hebben ook een knie-airbag, want onder het standaard in hoogte en diepte regelbare stuurwiel zit natuurlijk wél hard plastic. Wie gaat daar immers voelen als hij een auto koopt.
Elektronische veiligheidsmiddelen ontbreken evenmin. Elke remschijf is individueel aan te sturen en Hyundai gebruikt dat om tractiecontrole, stabiliteitscontrole en remkrachtverdelers in de rekeneenheid te programmeren. Je kan daar overigens niets van uitschakelen, wat enkele strafprocenten in de eindscore verklaart. Dat er driepuntsgordels op alle zitplaatsen en Isofix bevestigingspunten voor kinderzitjes voorzien zijn, spreekt voor zich. En Duitse truuken, als moeten bijbetalen voor de middelste hoofdsteun achteraan, kom je hier ook niet tegen.