Zoals haast altijd het geval in een Alfa is de eerste indruk hoopgevend. Knap vormgegeven, sfeervol, smaakvol, al wat je maar wil. Maar de Giulietta is niet zonder zonden. Qua materiaalkeuze en afwerking laten de Italianen hier en daar immers nog altijd steken vallen en op ergonomisch vlak vallen er ook nog punten te rapen. Zo missen we nog wat handiger opbergvakken (het handschoenkastje is wel opvallend diep) en is het stuurwiel veel te horizontaal gemonteerd om ook maar een beetje voor een sportieve sfeer te kunnen zorgen. En de zetels? Die zijn van kunstleder en kosten nog eens € 1.600 extra. Duurdere stoffen zijn er niet.
Trage navigatie
Het infotainmentsysteem van de Giulietta is tegenwoordig aan een aanraakscherm gekoppeld. Dat behoeft geen grote mentale inspanningen. De GPS is wel niet de snelste van de klas, wat bijvoorbeeld op ronde punten voor verwarring kan zorgen. Om de pijn te verzachten halen we de puike Bose-installatie aan dewelke met € 950 al bij al nog aannemelijk geprijsd is.