Dat de Giulietta kan bekoren klopt nog steeds. En dat komt 'm goed uit, omdat Alfa-kopers niet veel keuze meer hebben. Maar draai of keer het zoals je wil, na 4 jaar begint deze Italiaan toch zichtbaar op leeftijd te komen en zijn specifieke lijnenspel laat weinig tot geen ruimte voor verandering toe. Bovendien zijn de designers al bij aanvang niet in staat geweest om er een instant klassieker van te maken. Niet door een gebrek aan flair in het ontwerp, wel door de niet niet erg verfrissende vormgeving. Meer dan een mengelmoes van elementen uit de afgelopen decennia is de Giulietta immers niet geworden. Mooi, vinden sommigen, maar niemand wordt er echt helemaal wild van. En scoren bij de vrienden kan enkel mits de juiste (bij te betalen) kleurstelling en nog meer gegraai in de geldbeugel, zoals voor € 1.400 kostende 18-duimswielen. Die raken bovendien sneller betrokken bij 'parkeerincidenten' en verminderen het comfort.
Het kofferluik biedt toegang aan een bagageruimte waarvan de pasvorm zoals steeds onderhevig is aan het design en waar 350 liter in kan. Dat is respectievelijk 30 en 22l minder dan in de VW Golf en Renault Mégane.