De afmetingen aan de binnenzijde zijn niet gewijzigd ten opzichte van de vorige uitgave van het model. Dat betekent dat ondertekende, met bescheiden lengte, zich er kiplekker in voelt, maar ook meteen dat mensen die aftikken aan de andere zijde van een meter tachtig hun kruin oncomfortabel dicht bij de dakbekleding zien eindigen. Gek genoeg is er wel een tikkeltje meer ruimte aan de bestuurderszijde dan aan de passagierskant.
Dat je ze bij Mercedes al lang niet meer moet leren hoe een interieur eruit hoort te zien, merk je in een oogopslag. Je kijkt tegen een heldere boordplank die voortaan ook getooid is met cirkelvormige verluchtingsmonden die recht uit het topmodel van het merk lijken te komen. En de vertrouwde Mercedes-ergonomie tekent ook present. Die vergt minimale gewenning. Alleen met de goedkope(re) GPS-optie met een geïntegreerde Becker-installatie hadden we wat moeite. Die laat zich duidelijk minder intuïtief bedienen dan de (peperdure) volledig geïntegreerde versie.
De afwerking en materiaalkeuze verheft zich boven elke vorm van kritiek, zeker met enkele deskundig aangestipte opties. Rolbeugels in aluminium, een analoog klokje op de boordplank, rode sfeerverlichting en een binnenverlichtingspakket bijvoorbeeld. Maar toch de fijne uitvoering en de contrasterende stiksels en gordels zorgen voor een echte premium toets.
De kofferinhoud bedraagt een zeer acceptabele 335l. Leg je het dak open dan nemen de dakpanelen daar de bovenste 110l van voor hun rekening. Dakloos rijden wordt overigens een pak aangenamer als je voor de in de rolbeugels geïntegreerde windstoppers kiest en de in de hoofdsteunen geïntegreerde nekverwarming activeert. Twee goede vondsten, maar - je raadt het al - je moet er wel voor bijbetalen.