Dat de Japanse crossover een succesverhaal werd, heeft hij voor een groot deel aan z'n looks te danken. Met de Europese klant in het visier kon Nissan niet anders dan een model te ontwikkelen dat eindelijk ook met de ogen kon worden gekocht. Alle Sunny's en Primera's van deze wereld hadden weliswaar de reputatie van (extreme) betrouwbaarheid, op esthetisch vlak waren ze simpelweg saai te noemen. Geen wonder ook dat beide modellen (voorgoed?) van de markt verdwenen zijn. We zijn intussen al even vertrouwd met de facelift van de Qashqai, die de voorzijde van weleer een stuk agressiever doet ogen. De spitse kijkers worden nog eens extra benadrukt door de vorm van de grille en de welvingen op de motorkap. Deze zijn niet enkel esthetisch, ze laten de bestuurder de kans om de hoeken van de wagen goed in te schatten. Bij een moderne auto is dat een zeldzaamheid.
In profiel zie je weinig of geen verschil met de pre-facelift Qashqai. De donkere bumperschilden lopen door rondom de auto en geven hem een stoere 4x4-look. Voeg daarbij de dakrails in combinatie met het panoramisch glazen dak en je hebt een Nissan die op z'n minst de schijn ophoudt.