Audi predikt voorsprong te kunnen nemen op de concurrentie door haar technologische suprematie. Voor een vlaggenschip als de A7 werden dan ook alle zeilen bijgezet op het vlak van beschikbare veiligheidssnufjes, hét departement in de auto-industrie waarop - naast de queeste naar zuinigheid uiteraard - de grote middelen worden ingezet. Standaard komt de A7 al met xenon verlichting, een licht- en regensensor, bandendrukcontrole, een Isofix bevestigingssysteem, ESP en zes airbags. Achteraan kan je optioneel (€ 430) eveneens twee airbags laten installeren, maar er staat nog wel wat meer actief en passief zekerheidsspul op de optielijst. De op onze testwagen gemonteerde adaptieve snelheidsregelaar bijvoorbeeld, waar in combinatie met het Pre Sense volautomatisch remsysteem (werkt in geval van nakende botsing) en een parkeerhulpsysteem, € 3.049 voor wordt gevraagd. Maar ook een heads-upsysteem, een nachtzichtsysteem en een actieve rijstrookassistent zijn op de A7 te krijgen. Vermeldenswaardig is nog dat de met ABS uitgeruste remmen prima werk leveren op deze toch dik 1,7 ton wegende kerel.
Geef commentaar
comments by Disqus