Audi verkoopt de A7 als een vijfdeurscoupé, maar wat bedoelen ze daar precies mee? Vooral dat er een vijfde deur aanwezig is denken we, die zou moeten uitgeven op een door de coupévorm gefnuikte kofferruimte. Zou, want het nuttige laadvolume valt goed mee. Met de achterzetels rechtop schik je 535 liter op de erg lange koffervloer, met de zetels naar voren geklapt loopt het laadvolume op tot 1.390 liter. Belangrijk om weten is dat de kofferklep elektrisch wordt geopend en gesloten, en dat deze om de lange koffer te kunnen bedienen erg hoog opengaat - handig voor het inladen, maar oplettendheid is vereist in lage garages. In het passagierscompartiment is er eveneens ruimte in overvloed. Achteraan zitten twee volwassen bijzonder comfortabel, ware het niet dat de erg schuin aflopende daklijn (coupé weet je wel) ook hier zijn gevolgen heeft. Een volwassen manspersoon krijgt er nog net zijn hoofd kwijt in de grappige uitsparingen van de met een schuifdak (€ 1.392) uitgevoerde dakhemel. En nu we het toch over de achterpassagiers hebben: voor € 835 kunnen deze zelf hun klimaatregeling instellen; voor € 387 monteert het merk met de vier ringen de optionele (!) derde zitplaats. Een GSM installatie kost € 1.1041, maar in ruil voor dat bedrag krijg je niet alleen handenvrije telefonie maar ook een WLAN hotspot in de wagen voor al je Wifi speeltjes alsook een ingebouwde SIM-kaart lezer waarin je een gecopieerde versie van je eigens SIM-kaart kan pluggen. Zo heeft de wagen niet alleen de beschikking over 3G connectie met Internet (afhankelijk van abbonement) maar kan de Google Earth navigatie ook zelf heel wat nuttige info afhalen, zoals onder meer hoe druk het is op de wegen.
Maar de allerbelangrijkste stoel in een wagen blijft uiteraard deze van de bestuurder. Een zetel die in de A7 prima ondersteuning biedt, behalve wanneer het er erg sportief aan toe gaat, want daarvoor blijkt de zijdelingse steun onvoldoende. Nu nodigt het typische Audi interieur niet echt uit om er stevig de pees op te zetten: De klemtoon van het ontwerp ligt duidelijk op het verschaffen van een rustige en stijlvolle werkplek. De aandacht van de bestuurder wordt automatisch geleid naar de tellerpartij die in verschillende laagjes werd opgebouwd, wat het geheel diepte geeft. Opgeruimd staat netjes: het scherm dat onder meer de navigatietoepassing toont (€ 871), draait in de boordplank wanneer het niet gebruikt wordt en de meeste knoppen en wieltjes worden centraal op de erg brede middentunnel ondergebracht. Het is nu wel wat druk geworden daar beneden, in die mate zelfs dat het tijdens het rijden niet evident is blindelings de juiste toets te vinden. Ze moeten nu ook niet overdrijven, daar in Inglostadt. De boordplank vloeit als het ware in de deurpanelen over, alsof het rond de bestuurder is gedrapeerd. Dit gegeven, samen met de eikenhouten inlegplaatjes (€ 1.301) en het beige lederen interieur (€ 2.983) geven ons de indruk eerder in de stuurcabine van een zeiljacht te zitten, dan achter het stuur van een A7.