Zo uitgebreid als de personalisatiemogelijkheden zijn, zo beperkt is de optielijst wat betreft toevoegbare veiligheidssnufjes. Alle hedendaagse noodzakelijkheden zitten weliswaar standaard aan boord. Zo heeft de A1 altijd recht op ESP, dat wel gedesactiveerd kan worden maar helemaal uit kan je het ding niet zetten. Het differentieel is electronisch begrensd en stuurt aktief tegen in de bochten, wat het insturen moet vergemakkelijken. We hebben alleszins geen klachten over de manier waarop de A1 de bocht induikt: strak en gecontroleerd. Als het dan toch tot een onzachte kennismaking komt met een obstakel, zijn er vooraan frontale airbags voorzien, alsook zij-airbags met hoofdairbags. ABS is uiteraard aanwezig op alle vier de schijfremmen. Net als de VW Polo alsook naaste concurrenten Citroën DS3 en de Mini, haalt ook de A1 netjes 5 sterren op de EuroNCAP schaal.
Geef commentaar
comments by Disqus