Plaats nemen in de Ford doen we zonder tegenzin. De deurpanelen en boordplank zijn duidelijk rond de bestuurderspositie geboetseerd en dat geeft het interieur meteen een uitnodigend karakter. Alle functies staan binnen handbereik en samen met de goed instelbare chauffeursstoel en het in twee richtingen verstelbare stuur, laat het interieur elk persoon toe zichzelf in enkele seconden op een ideale rijhouding trakteren. Als bestuurder heb je een prima zicht rondom en krijg je de indruk de touwtjes volledig in handen te hebben. Dat is te zeggen, als je het noorden niet kwijt raakt door de overvloed aan knopjes, pijltjes en wieltjes die her en der in het interieur zijn verspreid. Er valt weliswaar een zekere logica in de positionering van de bestuurelementen te bespeuren, maar we kunnen ons niet van de indruk ontdoen dat het lijkt alsof Ford eerst de hele knoppenwinkel heeft uitgetekend, om daarna pas te bepalen waarvoor elk individueel knopje moet dienen. Anderzijds verdient het merk met het ovaal een pluim voor de individuele achtergrondverlichting, alsook de manier waarop de symbolen op die toetsen altijd mooi zichtbaar blijven, hoe je het stuur ook draait. Eén knop wiens positie we onszelf wél ogenblikkelijk hebben aangeleerd, is die van de ongelooflijk efficiënt werkende elektrische voorruitontdooiing. Op de € 210 die Ford hiervoor vraagt, mag je echt niet beknibbelen.
Voor € 400 op de Titanium versie spekt Ford de geluidsinstallatie met Bluetooth. De ingangspoorten voor USB en aux verstopt de fabrikant jammer genoeg in het handschoenkastje. Een ideale locatie om je smartphone in de wagen te vergeten dus, tenzij je er geen graten in ziet om met het deksel permanent open te rijden. De USB aansluiting leest en stuurt wel je iPod, maar het geluid moet je toch via de aux poort blijven sturen. Voor het goed werkende navigatiesysteem moet je € 1.000 ophoesten en dat vinden we wat van het goede teveel voor een schermpje van amper 5" groot. De geluidsinstallatie heeft naast DSP nog tal van andere instelmogelijkheden aan boord, maar het geluid is naar onze smaak in elke instelling te rijk in de bassen. Voor € 2.050 voorzien de tailleurs van Ford de deurpanelen, centrale armsteun en de zetels van zwart leder met witte stiksels en Individual logo's. Die witte stiksels zijn verzorgd voor deze prijsklasse maar niet uitmuntend, wat onnodig in de verf wordt gezet door de gekozen kleur. Inbegrepen in dit pakket zijn eveneens verwarmbare voorzetels, een electrisch instelbare bestuurderstoel en velours vloermatten. De verwarmbare voorzetels zijn echter ook apart bestelbaar voor € 260.