Aan elektronische hulpmiddelen geen gebrek in de Evoque. Het nieuwe model heeft vanzelfsprekend ABS met remkrachtverdeler, noodremhulp en stabiliteitscontrole. Maar in dezelfde rekeneenheid hebben de Britten nog enkele extra lijnen code bijgeschreven. De software kan op die manier ook helpen bij het wegrijden van een helling, onder- en overstuur in de bochten in de kiem smoren, helpen bij het afdalen van een helling en verhinderen dat de Evoque kantelt (door hem rechtdoor te sturen). Voor TSA (Trailer Stability Assist) geven we extra punten. Dat systeem herkent een slingerende aanhangwagen (de Evoque mag minimaal 1,5 en maximaal 1,8 ton slepen, afhankelijk van de versie) en stabiliseert die door de auto selectief af te remmen.
Dat de wettelijke veiligheidskit (gevaarsdriehoek en zo meer) én een derde hoofdsteun op de optielijst staan kost de Evoque echter ook weer punten. Ze kosten samen amper € 75, maar dat soort krenterigheid straffen we af. Zeven airbags, knieairbag voor de bestuurder inbegrepen, en Isofix bevestigingspunten voor kinderzitjes op de buitenste zitplaatsen zijn wel steeds aanwezig.